Nabór do Programu BioLAB 2025-26
Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta zaprasza studentów i studentki studiów magisterskich i doktoranckich nauk biologiczno-chemicznych, biofizycznych, medycznych i pokrewnych do składania wniosków do Programu BioLAB 2024-25. Nabór wniosków trwa do 1 lutego 2025 r.
Program BioLAB umożliwia odbycie rocznego stażu badawczego w laboratorium znajdującym się w jednej z czterech instytucji w USA:
- University of Virginia, Charlottesville
- University of Chicago, Chicago
- University of Texas: Southwestern Medical Center, Dallas
- Oklahoma Medical Research Foundation, Oklahoma City
Podczas stażu studenci i studentki prowadzą samodzielne badania w nowoczesnych laboratoriach, pod opieką wykwalifikowanych mentorów. Wyniki przeprowadzonych badań są często publikowane w recenzowanych czasopismach naukowych. Oprócz tego biorą aktywny udział w życiu amerykańskiej uczelni, uczestniczą w seminariach, wykładach gościnnych oraz poznają amerykańską kulturę. W niektórych przypadkach mają również możliwość wykorzystania wyników badań do pracy magisterskiej/doktorskiej w uczelni macierzystej.
Udział w Programie obejmuje:
- Stypendium w wysokości ~ $28 000 – $35,000, w zależności od kosztów utrzymania
- Pełne ubezpieczenie medyczne
- Pomoc w otrzymaniu wizy F-1 lub J-1 na pobyt w USA (koszt nadania numeru SEVIS oraz wyrobienia wizy pokrywa student:ka)
- Przygotowanie do wyjazdu prowadzone przez Kierowniczkę Programu BioALB oraz absolwentów i absolwentki programu
- Opiekę podczas pobytu na programie oferowaną przez instytucję goszczącą
O staż w ramach Programu BioLAB mogą się ubiegać osoby, które:
- Spełniają wymagania do otrzymania wizy F-1 lub J-1
- Studiują kierunek biologiczno-chemiczny, biofizyczny, medyczny lub pokrewny
- W momencie przystąpienia do rozmów kwalifikacyjnych będą studentami:kami studiów magisterskich lub doktoranckich w polskiej uczelni lub jednostce badawczej i utrzymają aktywny status studenta:ki podczas stażu
- Uzyskały wysoką średnią z toku studiów (rekomendowana średnia – 4,0 lub wyższa)
- Wykazują się dobrą znajomością języka angielskiego, zwłaszcza w zakresie terminologii naukowej
WAŻNE: Od osób bez polskiego obywatelstwa oprócz aktywnego statusu studenta w polskiej uczelni wymagamy również ukończonych studiów I stopnia w Polsce (licencjackich lub inżynieryjnych).
Formularz zgłoszeniowy i wszystkie potrzebne informacje znajdują się na stronie fulbright.edu.pl/biolab.
Applications for the Advanced Masters in Structural Analysis of Monuments and Historical Constructions
Zachęcamy do zapozania się z ofertą otrzymaną od zaprzyjaźnionego Uniwersytetu Minho (Guimarães, Portugalia).
Applications for the Advanced Master in Structural Analysis of Monuments and Historical Constructions are open up to January 20, 2025. This is the leading international course on conservation of heritage structures, winner of the 2017 European Union Prize for Cultural Heritage „Europa Nostra”, funded by the European Commission during 10 consecutive years, and a unique opportunity to meet people from all over the world. Do not miss this opportunity to join the other 500 alumni from 75 countries that graduate in the last 17 years and be a part of this great worldwide network of experts!
This Master Course is organized by a Consortium of leading European Universities/Research Institutions in the field, composed by University of Minho (coordinating institution, Portugal), the Technical University of Catalonia (Spain), the Czech Technical University in Prague (Czechia), the University of Padua (Italy) and the Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Czech Academy of Sciences (Czechia).
The course combines the most recent advances in research and development with practical applications. A significant number of scholarships, ranging from 4,000 to 13,000 Euro, are available to students of any nationality.
Please find full details on the MSc programme, as well as electronic application procedure, in the SAHC website www.msc-sahc.org
Visit also the SAHC blog http://blog.msc-sahc.org and www.linkedin.com/school/sahcmasterscourse
fot.uminho.pt
25.10.2024 dniem dziekańskim w UCBS
Informujemy, że w związku z organizowanym przez Radę Samorządu Studentów UCBS wyjazdem integracyjnym studentów UCBS do Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego w Chęcinach, w dniu 25.10.2024 zostaje ustanowiony dzień dziekański.
Stypendium rektora na rok 2024/2025

Jeszcze tylko do 15 października można ubiegać się o stypendium rektora na rok akademicki 2024/2025!
Stypendium rektora jest świadczeniem, które ma na celu nagradzanie najlepszych studentów danego roku danego kierunku. Studenci konkurują o przyznanie stypendium na podstawie wyróżniających się wyników w nauce (tj. średniej ocen), osiągnięć naukowych, sportowych oraz artystycznych.
Więcej informacji na :
oraz
Dzień dla studentki i studenta w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska
- prelekcje specjalistów,
- pokaz sprzętu niezbędnego w codziennej pracy inspektorów ochrony środowiska
- spacer z ekspertem w otoczeniu natury.
- imię i nazwisko, adres e-mail i kierunek studiów
1 października dniem rektorskim
1 października, w związku z uroczystą inauguracją roku akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim, na całej uczelni obowiązuje dzień rektorski.
Konferencja Higher Education Sumit 2024
W dniach 8–10 września 2024 r. dr Anna Batorczak uczestniczyła w międzynarodowym wydarzeniu poświęconemu edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym Higher Education Sumit 2024 w Padwie we Włoszech. HES 2024 został zorganizowany przez Uniwersytet w Padwie i Sojusz COPERNICUS.
Dr Anna Batorczak i dr Jana Dauha z Uniwersytetu Karola w Pradze prezentowały wyniki badań przeprowadzonych w ramach mini grantu pozyskanego z Copernikus Alliance. Prezentacja Transformative Aspects of University Performance as Perceived by Students. Comparing the University of Warsaw and Charles University in Prague Sustainability Strategies została przedstawiona uczestnikom trzeciego dnia konferencji.
Konferencja była wyjątkową okazją do wspierania dialogu i współpracy w dziedzinie transformacyjnego uczenia się na rzecz zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym. Zgromadziła różnych odbiorców, w tym studentów, pedagogów i decydentów. Program obejmował różne formy prezentacji i angażowania uczestników, takie jak przemówienia programowe, warsztaty, wycieczki z przewodnikiem i przestrzenie do nieformalnej wymiany między uczestnikami.
- Podczas otwarcia konferencji w Auli Magna Palazzo Bo, w którym mieści się Uniwersytet Padewski razem z prof. Arjen Wals z Wageningen University i Jan Fronek z Prague University of Economc and Bussines
- Z Tom Kuppens Co-President, COPERNICUS Alliance
- Z dr Jana Dauha z Uniwersytetu Karola w Pradze