MERGED UW Welcome Metting Q&A

Behind us is an online meeting for MERGED students who have chosen the specialisation-Sustainable Environmental Development. The meeting was hosted by the local coordinator- Mariola Zalewska, PhD. We talked about such issues as:
    • Accomodation
    • Application for a place in the dormitory
    • Academic Calendar
    • Class schedule
    • Deadlines
    • Other questions
The presentation from the meeting will be made available later. Thank you all for coming, for your questions, and welcome to future meetings!

Akademia Europejskiego Kongresu Finansowego 2024

Zachęcamy wszystkich nauczycieli akademickich do włączenie się w tworzenie tegorocznej Akademii EKF poprzez zarekomendowanie do jej grona wyróżniających się osób objętych opieką dydaktyczną i naukową.

Europejski Kongres Finansowy to jedno z najważniejszych forów dyskusyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, poświęcone tematyce kształtowania sektora i wspierania stabilności systemu finansowego oraz zrównoważonego rozwoju gospodarczego Polski i Europy, skupiające ekspertów ze świata biznesu, nauki oraz administracji publicznej. W Kongresie co roku licznie uczestniczą również młodzi przedstawiciele społeczności akademickiej, którzy tworzą grono Akademii EKF.

Akademia EKF jest projektem zainicjowanym w 2014 roku przez organizatorów EKF skierowanym do zdolnych i wyróżniających się swą aktywnością studentów i młodych absolwentów, zainteresowanych zarówno naukowo jaki i zawodowo realizowaniem swych talentów i ambicji w różnorodnych obszarach związanych z branżą finansową oraz rozwojem gospodarczym.

Kiedy odbywa się EKF oraz jak zorganizowana jest Akademia EKF?
Akademia EKF towarzyszyć będzie w tym roku czternastej edycji Europejskiego Kongresu Finansowego, w dniach 10-12 czerwca 2024 w Sopocie, a prowadzona rekrutacja Członków Akademii EKF 2024 składać się będzie z dwóch etapów:

I etap z terminem do 13 lutego 2024:
Przekazanie rekomendacji dla studenta przez nauczyciela akademickiego (wykładowcę/promotora pracy dyplomowej/opiekuna naukowego). Prosimy o rekomendowanie do tegorocznego projektu nie więcej niż trzech studentów.

II etap z terminem do 3 marca 2024:
Wykonanie przez studenta zadań wymaganych przez organizatorów Akademii EKF w procesie rekrutacji tj. wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz napisanie eseju konkursowego na jeden z czterech tematów konkursowych:

  • Unia Europejska za 20 lat. Jak zwiększyć konkurencyjność Unii Europejskiej?
  • Edukacja w erze sztucznej inteligencji: jak zmodernizować system nauczania by wykorzystać możliwości AI w budowaniu kompetencji przyszłości?
  • Zielona transformacja to inwestycja w lepszą przyszłość. Jakie szanse i wyzwania stoją przed instytucjami finansowymi w procesie tej transformacji?
  • 15 października 2023 – gospodarcza rewolucja czy korekta kursu? Jakich zmian trzeba by dokonać w Polsce by dogonić najbogatsze gospodarki świata?

Kto może wziąć udział w projekcie?

O udział w projekcie Akademii EKF ubiegać się mogą studenci studiów licencjackich (z wyjątkiem pierwszego roku studiów), magisterskich oraz doktoranckich, którzy nie przekroczyli wieku 28 lat. Możliwe jest także rekomendowanie młodych absolwentów, którzy ukończyli studia nie wcześniej niż w roku 2022, jednak przy zachowaniu wymienionego wyżej kryterium wiekowego.

Spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów do projektu zostanie wyłonionych dziewięćdziesięciu, którzy otrzymają bezpłatne zaproszenie do udziału w XIV Europejskim Kongresie Finansowym. Ponadto zostaną przygotowane dla członków Akademii EKF dedykowane wydarzenia towarzyszące Kongresowi. Studenci będą aktywnie włączani w debaty Kongresowe, uczestnicząc m.in. w eksperckich debatach okrągłego stołu, czy debacie oksfordzkiej. Będą mieli też okazję do licznych, bezpośrednich spotkań z Gośćmi Specjalnymi EKF, liderami biznesu i świata finansów.

Jak zarekomendować studentów w pierwszym etapie rekrutacji?
Poniżej znajduje się formularz, za pomocą którego można rekomendować studentów do udziału w projekcie. Wypełniony formularz lub formularze o nazwie w formacie „Nazwisko_Imię studenta”, prosimy odesłać do dnia 13 lutego 2024 na adres email: akademia.efc@efcongress.com

W przypadku braku możliwości zarekomendowania studentów w tym roku, można przekazać tę informację innemu pracownikowi naukowemu Państwa Uczelni. Studenci przyjęci do grona członków Akademii EKF, będą w trakcie projektu prezentowani jako rekomendowani indywidualnie przez swych nauczycieli akademickich.

Organizacja drugiego etapu rekrutacji oraz publikacja książkowa
Rekomendowani studenci otrzymają szczegóły dotyczące drugiego etapu w dniach 16-19 lutego. Napisane przez studentów eseje są podstawowym elementem rekrutacji i będą recenzowane przez nauczycieli akademickich oraz ekspertów wskazanych przez organizatora, a następnie zostaną ocenione przez specjalne eksperckie Jury, któremu przewodniczy Małgorzata O’Shaughnessy, wieloletnia szefowa Visa w Polsce i CEE.

30 najlepszych tekstów zostanie opublikowane w książce pt. „Co zmienilibyśmy w Polsce i Europie?”, a ich autorzy wezmą udział w konkursie na najciekawszy esej Akademii EKF. Książka wydana zostanie przez Wydawnictwo Centrum Myśli Strategicznych znajdujące się w wykazie wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe na poziomie I.

Kontakt z organizatorem oraz szczegółowe informacje o projekcie
Szczegółowe informacje o poprzednich dziesięciu edycjach Akademii EKF, planach na tegoroczne spotkanie oraz dane kontaktowe organizatora dostępne są na stronie internetowej projektu.

Formularz rekomendacyjny

Seminar: Together for sustainability: Do we expect too much from science?

On January 11, a seminar: Together for sustainability: Do we expect too much from science? The event was organized by the Embassies of Germany and France and the Austrian Cultural Forum in Poland.

It took place under the patronage of the Polish Academy of Sciences and with participation of the Natural History Museum, Berlin.

The seminar was attended by the director of UCBS- Mariola Zalewska, who also led a workshop on AI and Smart Cities. Our students also participated in this event.

The seminar covered the following topics:

  • Smart/sustainable cities: How do we solve problems where most of the people live?
  • Artificial Intelligence: Is it more than just a new and strong tool?
  • Get it done! Do we just have to listen to science?

The role of science in the necessary transformation of our societies is getting more and more important and due to the climate crisis, the urgency of actions is constantly rising. The need for new efficient tools is obvious. Science can deliver them. But what does this mean for democratic organized societies?

Współpraca w ramach projektu MERGED

W ramach projektu MERGED merged.info organizujemy w ECEG pierwszy kurs terenowy!

Poszukujemy studentów, którzy chcieliby pracować jako tłumacze/przewodnicy w dniach od 29 lutego do 12 marca bieżącego roku. Wymagana znajomość języka angielskiego na poziomie B2+. Certyfikat mile widziany.

Wybrani tłumacze/przewodnicy będą opiekować się grupami studentów ~5-osobowymi, którzy biorą udział w kursie Uniwersytetu Kopenhaskiego Practicing Interdisciplinary Field Research on the Environment. Kurs odbędzie się w Chęcinach. Pokrywamy koszty zakwaterowania w ECEG +koszty transportu Warszawa-Chęciny-Warszawa. Tłumacze/przewodnicy otrzymają wynagrodzenie.

Zapraszamy na krótkie spotkania kwalifikacyjne w środę, 17 stycznia o godzinie 15:00.

Osoby zainteresowane prosimy o wysyłanie listu motywacyjnego do poniedziałku 15 stycznia godz. 16:00 na adres mailowy: ucbs@uw.edu.pl

Debiut naukowy 2024 – Zrównoważony rozwój a Europejski Zielony Ład

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie na innowacyjny artykuł naukowy, projekt, pt.: Debiut naukowy 2024 – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ a EUROPEJSKI ZIELONY ŁAD

XIV. edycję projektu organizują:

  • Biura prof. dr hab. inż. Jerzego Buzka – Posła do Parlamentu Europejskiego,
  • Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej,
  • Instytut Studiów Społecznych Akademii Nauk Stosowanych w Raciborzu,
  • Śląskie Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju.

Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie zadebiutowania w publikacji o profilu naukowym, w tym: w monografii lub w czasopiśmie naukowym oraz wystąpienie podczas międzynarodowej konferencji naukowej.

Termin nadesłania prac: 18 lutego 2024 r.
Termin rozstrzygnięcia: 6 marca 2023 r.

Strona projektu: https://www.debiut.buzek.pl/
Archiwum projektu: https://www.debiut.buzek.pl/archiwum/

Zaproszenie
Regulamin konkursu i karta zgłoszenia

Seminarium online- „Aktualne problemy ocen środowiskowych”

Serdecznie zapraszamy na kolejne seminarium online z cyklu Aktualne problemy ocen środowiskowych pt. Refleksje na temat strategicznych procesów ocen oddziaływania na środowisko energetyki jądrowej w kontekście bezpieczeństwa energetycznego kraju – wyzwania na przyszłość które odbędzie się w dniu 10 stycznia 2024 r. w godz. 13:00–15:00 za pomocą aplikacji Google Meet

Rejestracja:
https://bit.ly/SKOS_2024-01-10

 

Stypendium na Start – II. edycja

Rozpoczęła się II. edycja programu Stypendia na Start skierowanego do osób, które w roku akademickim 2023/2024 rozpoczęły kształcenie na studiach I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich.

Stypendium na Start dla Olimpijczyków – przeznaczone jest dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich będących laureatami olimpiad przedmiotowych, którzy w postępowaniu rekrutacyjnym na studia uzyskali maksymalną liczbę punktów na podstawie posiadanego tytułu laureata olimpiady przedmiotowej.

Stypendium na Start dla Sportowców – przeznaczone jest dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich oraz doktorantów pierwszego roku kształcenia w szkole doktorskiej, będących wybitnymi sportowcami. Uprawnionym do uzyskania stypendium jest osoba, która zajęła punktowane miejsce podczas Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata, Mistrzostw Europy lub Mistrzostw Polski (jednak nie dalsze niż 10.), a także w przypadku studentów – mających prawo do uzyskania stypendium rektora w roku akademickim, w którym ubiegają się o Stypendium na Start.

Wnioski o przyznanie stypendium można składać do 31 stycznia. Szczegółowe informacje na temat tego, jak złożyć wniosek oraz wiele innych przydatnych informacji (w tym wzór wniosku) znajdą Państwo na stronie Biura ds. Pomocy Materialnej. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z BPM.