W wyniku kształcenia na poziomie studiów I stopnia o profilu ogólnoakademickim absolwent kierunku MSOŚ:
posiada interdyscyplinarną wiedzę ogólną z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych i nauk o środowisku oraz umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych;
rozumie i analizuje procesy dokonujące się w przyrodzie oraz wpływ człowieka na środowisko;
zna podstawowe procesy i problemy istotne dla ochrony środowiska oraz kieruje się w swych działaniach zasadami zrównoważonego rozwoju;
korzysta z informacji źródłowych w języku polskim i angielskim (np. mapy, fotografie, wywiad, internet, czasopisma fachowe), prowadzi analizy, syntezy, podsumowania, krytyczne oceny i poprawne wnioskowania;
komunikuje się z otoczeniem społeczno-gospodarczym w mowie i piśmie, umie pracować w zespole;
zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ochrony środowiska;
jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
jest gotowy do pogłębiania wiedzy z zakresu nauk o środowisku i przygotowany do podjęcia dalszych studiów.
W wyniku kształcenia na poziomie studiów II stopnia o profilu ogólnoakademickim absolwent kierunku MSOŚ:
dostrzega wielorakie związki i zależności między elementami a czynnikami środowiskowymi;
korzysta z wiedzy i metod badawczych różnych nauk;
zna narzędzia zarządzania środowiskiem, mechanizmy i procedury administracyjne;
przewiduje skutki ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze;
posługuje się specjalistyczną terminologią w języku polskim i angielskim;
wykorzystuje modele środowiskowe;
ocenia krytycznie informacje o środowisku;
stosuje nowoczesne techniki informacyjne;
docenia rolę edukacji ekologicznej oraz rozwoju zrównoważonego;
doskonali swoje umiejętności zawodowe;
jest odpowiedzialny za pracę zespołową jest świadomy politycznych uwarunkowań ochrony środowiska;
wykazuje umiejętność przygotowania i napisania pracy dyplomowej, sporządzania pisemnej i ustnej prezentacji wyników własnych badań w języku polskim oraz krótkiego doniesienia w języku angielskim